Veelgestelde vragen

  • Voor een optimale planning van het spreekuur zal de assistente u vragen naar de reden van uw contact. Ze is daartoe opgeleid en doet dat om zo goed mogelijk een inschatting te maken van de aard en spoedeisendheid van uw eventuele klachten. De assistente is (net als de huisarts) verplicht om vertrouwelijk met uw informatie om te gaan.

  • U kunt 24 uur per dag uw medicatieherhaling inspreken op de receptenlijn. Deze kunt u bereiken via het keuzemenu nadat u de praktijk heeft gebeld (optie 2). Ook kunt u via de website uw herhalingen aanvragen.

    Medicijnen op werkdagen besteld voor 12:00 uur kunnen de volgende werkdag worden afgehaald. Voor bewoners van Nijland en omstreken is er de mogelijkheid om de medicatie af te halen op de uitdeelpost van de apotheek in Nijland.

  • Bij klachten van blaasontsteking kunt u ‘s ochtends tussen 8:00 en 10:00 uur urine inleveren op de praktijk. Wij willen u verzoeken om dit in de daarvoor bestemde urinepotjes te doen die verkrijgbaar zijn bij drogist of apotheek; schrijf uw naam en geboortedatum er duidelijk op. Bij het inleveren zal u gevraagd worden om een korte vragenlijst in te vullen. Dit is van belang voor het goed kunnen interpreteren van het urineonderzoek.

    Voorbeelden van hoe we de urine liever niet ontvangen….

     

  • Voor de reguliere huisartsenzorg hoeft u als patiënt niets te betalen, dit doet de zorgverzekeraar voor u. Ook bent u geen eigen risico kwijt als u naar de huisarts gaat. Wel kan het zijn dat, als u medicatie voorgeschreven krijgt of een aanvullend onderzoek aangevraagd wordt door uw huisarts, dit van uw eigen risico af gaat. Dit geldt in de meeste gevallen ook voor laboratoriumonderzoek (onderzoek van bloed, urine, ontlasting e.d.).

  • Met ingang van 1 oktober is er geen speciaal wrattenspreekuur meer. Voor het aanstippen van wratten kunt u (telefonisch) een afspraak maken bij de assistentie.